-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

کشف و جمع آوری گیاه دارویی و عرقیات غیر مجاز از عطاری متخلف در شهرستان بجنورد

شنبه ٣٠ تیر ١٣٩٧ ساعت ٩:١٨ ق.ظ   ( بازدید : 653 نفر )


در بازرسی های انجام شده ، انواع داروهای گیاهی و عرقیات غیر مجاز از یک واحد عطاری متخلف در شهرستان بجنورد کشف و جمع آوری شد.

به گزارش " وب دا "به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی خراسان شمالی، دکتر "یاسمن مجبوری" رئیس اداره نظارت و ارزیابی امور فرآورده های طبیعی ، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : این واحد صنفی با ارائه داروهای گیاهی فاقد مجوز مبادرت به دخالت در امورپزشکی و ویزیت بیماران می کرد که طی بازرسی کارشناسان معاونت غذا و دارو شناسایی و با آن برخورد شد.

دکتر « مجبوری » تاکید کرد : ورود هرگونه فرد غیر متخصص  و ... در حیطه طب سنتی و گیاهان دارویی و دخالت درامور پزشکی و مداخله در بخش درمان ممنوع می باشد سلامت مردم را با خطر مواجه می کند.

این مسئول یادآورشد : افراد حتما درزمینه مصرف گیاهان دارویی و داروهای گیاهی  باید با متخصص طب سنتی مشورت کرده و از مصرف خودسرانه این گیاهان جدا خودداری کنند.

وی همچنین از مردم خواست در صورت استفاده از این داروهای گیاهی با تجویز پزشک ، به تاریخ تولید و انقضاء آن توجه کرده و از خرید محصولات بی نام و نشان خودداری کنند.

 به گفته وی داروهای گیاهی و عرقیات موجود در عطاری ها باید پروانه بهداشتی ساخت،پروانه بهره برداری و علامت سیب سلامت داشته باشند و در غیر این صورت تخلف محسوب می شود.

ر


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...